
Villamosmérnöki és Informatikai KarA kar a villamosmérnöki és informatikai tudományok területén képzi a hallgatókat, innovatív megoldásokkal és technológiákkal foglalkozva.
VIK
|
|
Sajátítsd el a Swift nyelv alapjait és készítsd el első mobilalkalmazásodat a SwiftUI segítségével!
Mit nyújt a képzés?
Több kisebb alkalmazás elkészítésén keresztül megismered a Swift nyelv alapjait, a SwiftUI lehetőségeit és betekintést kapsz a Swift alapú objektum- és protokollorientált fejlesztésbe
Kis kockázatvállalás mellett kóstolhatsz bele a Swift alapú iOS fejlesztésbe, így könnyebben eldöntheted, hogy való-e neked ez a technológia és belevágj-e a 15 hetes átfogó iOS fejlesztői képzésünkbe
Gyakorlati feladatok elvégzéséhez szükséges tudást digitális tananyagok és vezetett kódolások formájában adjuk át, amelyeket saját időbeosztásod szerint, akár munka mellett is feldolgozhatod
Teljes feldolgozása több mint 15 órányi elfoglaltságot igényel, de a tananyagokhoz beiratkozást követően 1 évig korlátlanul hozzáférsz
Bármikor kérdezhetsz az oktatótól, a feltöltött házifeladataidra visszajelzést ad
Miért érdemes belevágnod?
A Statista becslései alapján 2023-ban a mobilapplikációkból származó árbevétel elérheti a közel 500 milliárd USD-t, amiből az iOS-re fejlesztett appok a ~65%-át teszik ki, úgyhogy bátran kijelenthető, hogy iOS fejlesztőkre még jó darabig biztosan szükség lesz.
A Hays Salary Guide 2022 alapján már a Junior mobilalkamazás fejlesztők is átlagosan 650.000-950.000 Ft között keresnek, de a Senior fejlesztők pedig akár 2.500.000 Ft feletti fizetést is hazavisznek.
Kinek ajánlott?
Azok számára, akiket érdekel az iOS fejlesztés, de mielőtt komolyabban belevágnának, kipróbálnák a Swift nyelvet és megismernék a SwiftUI lehetőségeit.
Milyen tudásra teszel szert ezen a képzésen?
A képzés során az alábbi témákat fogjátok körbejárni:
Swift nyelv alapjai
SwiftUI lehetőségei
Alkalmazás képernyők elkészítése
Üzleti logika meghatározása
Swift alapú objektum- és protokollorientált fejlesztés
A pontos tematikát lent megtalálod.
Ki lesz mindebben oktatód?
Kántor Tibor - Senior iOS fejlesztő @Backbase
10 éve dolgozik iOS fejlesztőként, illetve iOS technical leadként. Ez alatt az időszak alatt dolgozott már többszázezres felhasználóbázist kiszolgáló nagy projekteken, kisebb célfelhasználóknak szánt alkalmazásokon, illetve a magyar App Store letöltési listáját vezető appon is.
Rendszeresen fejleszt alkalmazásokat MacOS, iPadOs, illetve WatchOS platformokra is. Az évek során részt vett a Budapesti Műszaki Egyetem iOS alapú szoftverfejlesztés tantárgyának kidolgozásában, illetve annak oktatásában továbbra is szerepet vállal, valamint különböző tech cégeknek tartott iOS-es tréningeket és tanfolyamokat.
Jelenleg egy holland banktechnológiai FinTech vállalatának, a Backbase-nek senior iOS fejlesztője.
Képzés kidolgozásában közreműködött:
Blázovics László - Egyetemi adjunktus @BME-VIK
2009 (iOS 2.0 / iPhone 3G) óta foglalkozik iOS fejlesztéssel és oktatással, továbbá számos ipari és K+F projekt fejlesztésében, koordinálásában vett részt.
Számítástechnika fókuszú Ph.D. végzettségét a holland Aalborg University-n szerezte, 2012-től kezdve pedig a BME-VIK Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék oktatója. Több mint száz iOS-szel foglalkozó diplomaterv és szakdolgozat konzulense.
Mik a képzés előkövetelményei?
Alapvető számítógépes ismeretek, valamint előnyt jelent bármilyen más nyelvben szerzett programozói tapasztalat.
Tovább javasolt, hogy rendelkezz a fejlesztéshez ajánlott operációs rendszert futtató számítógéppel: MacOS 11.0 (Big Sur) vagy MacOS 10.15 (Catalina)
Eredeti Apple számítógép ajánlott!
Hogyan használd a felületet?
Használati útmutató
Discord szerver elérhetősége és használata
Swift nyelv alapjai és az alapozó során használt nyelvi elemek ismertetése
Fejlesztő rövid áttekintése és a SwiftUI bemutatása, alapvető SwiftUI elemek
Kvíz kikérdező képernyőinek elkészitése
[Gyakorló feladat]
Az alkalmazás képernyőinek elkészítése
[Gyakorló feladat]
Hiányzó képernyők elkészitése
[Gyakorló feladat]
Üzleti logika elkészitése
[Gyakorló feladat]
Kategória lista megvalósitása és a navigáció megvalósítása
[Gyakorló feladat]
Alkalmazás továbbfejlesztése izgalmas elemekkel, mint animációk és text to speech
[Gyakorló feladat]